torstai 24. syyskuuta 2015 | 11.08

Päivä Au pairina




Hei! Tykkään ite aina lukea aupairien blogeistä näitä 'päivä aupairina' -postauksia, joten ajattelin tämän uuden blogin alussa, ensimmäistä kertaa toteuttaa sellaisen itsekin. Mun hostperheeseen siis kuuluu vähän päälle 30-vuotiaat vanhemmat ja niiden 1-vuotias poika ja 4-vuotias tyttö. En käytä lasten oikeita nimiä blogin puolella, vaan puhun heistä yksinkertaisesti Poikana ja Tyttönä.

7:10
Herätyskello soi. Vielä kymmenen minuuttia aikaa nukkua siis.

7:20
Nousen ylös, puen vaatteet, meikkaan ja laitan hiukset. Sen jälkeen siirryn keittiön puolelle, jossa hostäiti ja perheen nuorin, 1-vuotias poika, ja 4-vuotias tyttö syövät jo aamupalaa. Otan mun omaa mysliä ja maitoa, jonka jälkeen istun muiden kanssa syömään.

8:00
Ollaan kaikki syöty ja laitan tiskit tiskipöydälle. Tänään tulee siivooja, joten mun ei tarvitse sen enempää tehdä. Pidän seuraa Pojalle sillä välin, kun hostäiti käy suihkussa.

8:30
Mun on aika lähteä kouluun, joten pakkaan repun, sanon heipat ja lähden kerrankin ajoissa. Ehdin aikaisempaan ratikkaan ja oon koulussa jopa ennen yhdeksää.



12:20
Koulu loppuu. Mennään osan kielikurssilaisten kanssa samaan ratikkaan. Kun pääsen kotiin, syön välipalaa ja mulla on vielä noin tunti aikaa ennen, kun työt alkaa.

13:45 
Hostäiti tulee kotiin ja jutellaan siitä, kuinka hölmöä on, että Pojalla on päiväkodissa vaan kaksi hoitajaa sen ryhmässä, jossa lapsia on 20. Lisäksi saan tietää, että uuden kännykän pitäisi tulla huomenna postitse, mikä tarkoittaa sitä, että saan vihdoin hostäidin vanhan iPhonen ja saksaliittymän käyttöön, jossa on netti. Jutellaan sen lisäksi muutamista muista asioista, ja kun hostäiti lähtee hakemaan Poikaa, mä jään laittamaan pyykkejä.

14:20
Hostäiti tulee takaisin kotiin ja Poika on hyvällä tuulella niin kuin aina. Istun sen kanssa keittiönpöydän ääressä samalla, kun se syö. Ruuasta puolet lentää tavalliseen tapaan lattialle, eli syömisen jälkeen kyykin lattialla pyyhkimässä leivänmuruja ja banaaninpalasia. Leikin Pojan kanssa hostäitin tehdessä ruokaa.

15:25
Hostäiti lähtee hakemaan Tyttöä päiväkodista, josta ne menee suoraan balettitunnille. Mä jään Pojan kanssa kotiin ja hetken kuluttua päätetään lähteä (tai no, mä päätän) leikkipuistoon.



17:30 
Tullaan takaisin kotiin, jossa hostäiti jo jatkaa ruuanlaittoa ja Tyttö maalaa vesiväreillä. Se kertoo ylpeänä, kuinka sai mansikkajäätelöä baletin jälkeen samalla, kun Poika aloittaa itkemisen. Sillä on nälkä.

18:30 
Ruuan jälkeen siivoon pöydän ja tiskaan tiskit. Hostäiti kylvettää samalla Pojan ja Tyttö katsoo lastenohjelmia. Kun Poika tulee kyvystä, leikitään vielä hetki ennen nukkumaanmenoa. Hostisä tulee kotiin ja vaihdetaan senkin kanssa kuulumiset.

19:30 
Oon vapaalla. Vihdoin. Meen pesemään omat hampaat ja vaikka päivällä vannoin itselleni lähteväni vielä salille, oon niin uupunut, että sen sijaan päätän kirjoittaa blogia ja mennä ajoissa nukkumaan. Miten voikin väsyttää näin paljon. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Malli: Simple Grey Variant © Koodikielellä